Najważniejsze informacje dla rodziców i opiekunów
FAQ- czyli odpowiedzi na najczęstsze pytania
Odpowiedzi na pytania dotyczące procesu rezerwacji
1. Ile jest czasu na wpłatę od momentu zrobienia rezerwacji?
Z chwilą zrobienia rezerwacji jest 36 godzin na wpłatę zaliczki w wysokości 40%, natomiast w przypadku płatności kartą lub gdy rezerwacja następuje w czasie krótszym niż 40 dni od daty wyjazdu należy wpłacić od razu całość.
2. Co to jest kod promocyjny i jak z niego skorzystać?
Z chwilą dokonywania rezerwacji należy wpisać kod promocyjny w polu do tego przeznaczonym, który w czasie różnych akcji marketingowych jest rozsyłany do naszych stałych klientów. W przypadku kiedy nie posiadają Państwo kody promocyjnego miejsce to należy pozostawić puste.
3. Dlaczego jest dopłata za transport, skoro na stronie i w katalogu jest informacja, że cena zawiera transport?
Dopłata transportowa jest to kwota wyjęta z ceny głównej obozu dla zróżnicowania opłaty za dojazd z różnych miast w Polsce.
4. Jak skorzystać z promocji stałej np. stały klient?
Po dokonaniu rezerwacji należy się z nami skontaktować telefonicznie bądź mailowo, podać imię i nazwisko uczestnika oraz numer rezerwacji i nasz pracownik naliczy należną zniżkę z tytułu określonej stałej promocji. Promocje cenowe typu last minute, first minute i inne nie łączą się z promocjami stałymi (przyjaciele, stały klient).
5. Czy w przypadku rezygnacji z imprezy ponoszę jakieś koszty i czy mogę się jakoś zabezpieczyć?
Zgodnie z warunkami uczestnictwa koszt rezygnacji z imprezy do 30 dni przed wyjazdem to 7% im bliżej wyjazdu to koszty są większe, nawet do 90% kwoty imprezy w dniu wyjazdu. Każda rezygnacja jest rozpatrywana indywidualnie. Aby ograniczyć koszty rezygnacji można wykupić ubezpieczenie od rezygnacji.
6. Czy w przypadku zmiany rezerwacji ponoszę jakieś koszty?
Zmiana rezerwacji jest równoznaczna z rezygnacją z imprezy, czyli koszt może wynieść nawet do 90% ceny imprezy. Wykupując ubezpieczenie zmiana rezerwacji, mogą Państwo bez żadnych kosztów dokonywać zmiany rezerwacji do 10 dni przed wyjazdem oczywiście jeśli na imprezie na którą chcą się Państwo przenieść są miejsca.
7. Czy i jak mogę otrzymać fakturę?
Fakturę można otrzymać po pełnej wpłacie za obóz, najpóźniej do trzech miesięcy od zakończenia obozu. Aby otrzymać fakturę należy do nas zadzwonić lub napisać maila, wtedy wystawiamy fakturę i wysyłamy pocztą na adres podany w rezerwacji.
8. Gdzie mogę znaleźć rachunek bankowy do wpłaty?
Każda rezerwacja posiada indywidualny rachunek bankowy, znajduje się on na umowie która przychodzi w mailu potwierdzającym rezerwację. W przypadku dokonywania rezerwacji dla dwójki dzieci także bardzo prosimy o zwrócenie uwagi na numer rachunku bo dla każdej rezerwacji jest inny i wpłaty należy dokonać na dwa różne rachunki bankowe.
9. Czy wycieczkę fakultatywną muszę wykupić z chwilą robienia rezerwacji?
Wycieczkę fakultatywną można wykupić już z chwilą robienia rezerwacji, ale nie trzeba. Można wykupić wycieczkę u nas w biurze do dwóch tygodni przed rozpoczęciem imprezy, zgłaszając to nam mailowo lub telefonicznie, wtedy doliczamy do rezerwacji i można dokonać przelewu. Można także wykupić wycieczkę już podczas trwania imprezy płacąc za nią gotówką u kierownika lub rezydenta danej imprezy.
10. Co to jest Turystyczny Fundusz Gwarancyjny (TFG)?
Jest to nowe zabezpieczenie na wypadek niewypłacalności biura podróży, które obowiązuje od dnia 26.11.2016. Pieniądze uzyskane z tego zabezpieczenia będą przeznaczone na pokrycie kosztów powrotu klientów do kraju oraz zwrot wpłat za niezrealizowane i przerwane imprezy turystyczne. Wysokość odprowadzanych składek przez organizatora do TFG to: 0 PLN w przypadku imprez organizowanych w Polsce i krajach mających lądową granicę z Polską, 10 PLN w przypadku imprez zagranicznych Europejskich, 13 PLN w przypadku imprez w krajach poza Europejskich oraz 15 PLN w przypadku imprez organizowanych liniami czarterowymi.
FAQ – dotyczące realizacji wyjazdu
1. Czy obóz/kolonia może się nie odbyć?
Tak, obóz/kolonia może się nie odbyć w przypadku gdy nie zostanie zarezerwowana ponad połowa przewidzianych w danym terminie miejsc lub gdy któryś z naszych kontrahentów zmieni warunki umowy. Oczywiście zdarzają się także sytuacje losowe, na które nie mamy wpływu i jesteśmy zmuszeni do odwołania kolonii/obozu, staramy się wtedy zapewnić naszym uczestnikom miejsce na innym wyjeździe lub gwarantujemy zwrot pełnej kwoty.
2. Czy dzieci – dwie koleżanki/siostry mogą być zakwaterowane razem?
Tak, zakwaterowanie dzieci w pokojach odbywa się przede wszystkim wg kryterium płci, wieku oraz życzeń dzieci, które niekiedy zapisują się na imprezy z przyjaciółmi, z którymi chcą razem mieszkać. Z tych też względów zastrzegamy sobie możliwość zwiększania bądź zmniejszania liczby łóżek w pokojach (w granicach dopuszczalnych norm) ze względu na wiek, płeć dzieci oraz ich przyjaźnie lub antypatie.
3. Czy kolega z koleżanką mogą być zakwaterowani w jednym pokoju?
Nie ma takiej możliwości.
4. Jak sprawdzić godzinę wyjazdu mojego dziecka na obóz/kolonię?
W każdym z naszych obozów/kolonii znajduje się zakładka TRANSPORT, po rozwinięciu ikony "zobacz" przy terminie, który państwa interesuje pokaże się lista miast, z których planujemy zabrać uczestników na wyjazd. Przy wybranym mieście mogą Państwo sprawdzić godzinę wyjazdu, dopłatę za transport oraz miejsce, w którym odbywa się zbiórka.
5. Kiedy należy dostarczyć kartę kwalifikacyjną uczestnika i czy pełnoletni uczestnicy muszą ją posiadać?
Kartę kwalifikacyjną dostarczamy na zbiórkę, w dniu wyjazdu uczestnika. Pełnoletni uczestnik wyjeżdżający na obóz młodzieżowy musi posiadać kartę kwalifikacyjną.
6. Jakie dokumenty powinien mieć uczestnik przy sobie?
W przypadku obozów zagranicznych wymagany jest paszport lub dowód osobisty oraz karta kwalifikacyjna. Na wyjazdy w Polsce prosimy o zabranie legitymacji szkolnej i karty kwalifikacyjnej.
7. Co obejmuje kaucja i kiedy jest zbierana?
Kaucja jest zabezpieczeniem na wypadek ewentualnych zniszczeń w autokarze lub w hotelu. Zwracana jest naszym uczestnikom pod koniec obozu/kolonii.
8. Z kim można się skontaktować podczas podróży, jeśli dziecko nie odbiera?
Podczas podróży dziecka można kontaktować się z naszym biurem od pon. - pt. w godz. 9:00-17:00, a poza godzinami pracy biura (17:00-9:00 oraz w święta i weekendy) prosimy dzwonić na Telefon Alarmowy 664 097 679.
9. Czy dziecko powinno być przygotowane na dodatkowe wydatki np. związane z biletami do kina, muzeum, czy innymi atrakcjami?
W niektórych sytuacjach ceny biletów nie są wliczone w cenę wyjazdu i wtedy należy zapewnić dziecku dodatkowe pieniądze, jest to zawsze zaznaczone w programie imprezy.
10. Czy za rzeczy skradzione z pokoju odpowiada hotel czy organizator?
Specyfika imprez dla dzieci powoduje, że ani organizatorzy, ani gospodarze obiektów hotelarskich nie mogą wziąć na siebie odpowiedzialności za rzeczy zagubione bądź skradzione. Odradzamy zabieranie na imprezy jakiegokolwiek sprzętu elektronicznego, przedmiotów wartościowych oraz większych sum pieniędzy, a jeśli już się to zdarzy, prosimy o przekazanie ich do depozytu kadrze obozowej.
11. Czy jest możliwość przed wyjazdem spotkania się z kadrą obozową?
Ze względu na bardzo dużą ilość klientów z całej Polski oraz liczbę zatrudnianej kadry nie organizujemy spotkania przed wyjazdem. Wszelkie uwagi dotyczące dziecka bardzo prosimy o wpisywanie na karcie kwalifikacyjnej.
12. Ilu opiekunów sprawuje opiekę na obozach młodzieżowych?
W przypadku dzieci w wieku do lat 13 na jednego opiekuna przypada nie więcej niż piętnaścioro uczestników, natomiast w przypadku starszych dzieci grupa przypadająca na jednego opiekuna może liczyć do 20 osób.
13. Czym jest ubezpieczenie Kosztów Leczenia za granicą?
Ubezpieczenie Kosztów Leczenia (KL), jest ubezpieczeniem pokrywającym wydatki związane z leczeniem za granicą. Gwarantuje pokrycie kosztów leczenia za granicą, zakupu leków, pobytu w szpitalu, konsultacji lekarskich do kwoty 20 tys. euro.
14. Co to jest EKUZ i czy muszę go wyrabiać?
EKUZ jest to Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego, czyli dokument, który od 1 stycznia 2006 roku uprawnia nas do korzystania z usług medycznych poza granicami naszego kraju. Dzięki Karcie korzystamy z usług lekarskich na równych prawach z obywatelami danego kraju. Karta nie jest obowiązkowa, ale pomocna w przypadku przekroczenia standardowej kwoty ubezpieczenia. Wyrabia się ją bezpłatnie w NFZ.
15. Czym jest choroba przewlekła i dlaczego muszę się doubezpieczyć?
Jest to choroba charakteryzująca się przewlekłym procesem rozwoju i długookresowym przebiegiem. W Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia widnieje zapis, który informuje o odmowie pokrycia kosztów leczenia, jeżeli Klient leczył się z ich powodu w okresie ostatnich kilku lat, dlatego też w takim wypadku należy wykupić dodatkowe ubezpieczenie.
16. Co oznacza skrót NNW?
NNW to skrót od "następstw nieszczęśliwych wypadków". Ubezpieczenie to zapewnia otrzymanie odszkodowania w wypadku uszczerbku na zdrowiu z powodu uszkodzenia ciała w trakcie trwania ubezpieczenia. O odszkodowanie z tego tytułu należy ubiegać się w towarzystwie ubezpieczeniowym już po całkowitym zakończeniu procesu leczenia.
17. Pozasądowe rozwiązywanie sporów, gdzie się udać?
W przypadku odrzucenia przez organizatora pisemnej reklamacji klienta, klient ma prawo do pozasądowego rozwiązywania sporów. Jednostką właściwą jest Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Warszawie, strona: http://wiih.org.pl/.